Saturday, October 31, 2009

The Moderator Speaks


Re: [brader] Brader Moderator Menghayati Al-Qurna di Kem Syed Sirajuddin Gemas
...
Sat, October 31, 2009 9:28:10 PM
From:
Radzi Ibrahim
...
Add to Contacts
To: brader@yahoogroups.com


Assalamualaikum Brader RAR

Wah ..!! You know What I Did in Gemas ..!!!

Masa tu saya berpeluang menziarahi sahabat2 JLJ di lima buah woksyop di Gemas. It's one of the walk the talk program I usually do when I am confident enough to bring in some solutions to the ground.

At end of the day, sahabat2 presented me a momento (not the usual plaque) ..sebuah Terjemahan Al-Quran yang dikeluarkan oleh Departmen Agama Republik Indonesia. I could not help but opened it up there and then and terus diketemukan dengan Ayat 83 Surah Al-Maidah that Allah berfirman"

"Dan apabila mereka mendengarkan apa (Al-Quran) yang diturunkan kepada Rasul (Muhammad), kamu lihat mata mereka mencucurkan airmata disebabkan kebenaran yang telah mereka ketahui (dari kitab-kitab mereka sendiri), seraya berkata" Ya Tuhan, kami telah beriman, maka catatlah kami bersama-sama orang yang menjadi saksi (atas kebenaran Al-Quran dan kenabian Nabi Muhammad)".

Ayat ini mengenangkan saya kepada dua perkara. Pertama, sebahagian ayat ini saya gunakan sebagai doa masa kat Arafat. Kedua ayat ini juga mengenangkan saya kepada ingatan dari program ESQ Dr Ari Ginanjar Agustian mengenai historical timeline bagaimana manusia mempertidakkan penemuan (evidence) terdahulu keadaan alam semesta dari zaman Coppennicus ... Galileo ...Einstein ... Horbes dan sekarang. Orang-orang ini telah memberikan scientific evidence mengenai kejadian alam tetapi (kecuali Einstein dan Horbes) di cap gila dan dihukum. Padahal dalam timeline inilah Rasulallah telah menyebut kejadian alam dan bumi, way before Einstein dan Horbes confirm melalui teori relativity dan Big Bang theory mereka. Dah Rasulallah juga di cap gila pada masa itu. Begitulah manusia yang mempertidakkan kenabian Rasulallah dan kebenaran Al-Quran. Wallahu'alam.

Itulah intipati yang saya kongsi bersama sahabat2 JLJ (and xAFATS) di Kem Sirajuddin, Gemas pada 12 Oktober 2009. Alhamdullilah. Maaf jika keterlaluan.

Salam SatuAFATS
Radzi


On Sat, Oct 31, 2009 at 9:02 AM, Abu Syahidah wrote:



Br Moderator

U might be wondering how I got ur pix. heeeeeeeee.. ...I can always outsource somewhere... ...My Kismi BSPP friend must be smiling..... .......

RAR

No comments:

Post a Comment